Ymmärtäen pelillistämisen tehon oppimisen tehostamisessa amerikkalainen monikansallinen yritys Emerson Electric halusi sisällyttää kokemuksellisia bisnespelejä vuosittaiseen johtajien kehitysohjelmaansa Pekingissä. Emerson halusi nostaa keskipisteeseen yrityksen johdon osaamisen arvostamisen, tiimien ryhmäyttämisen ja ongelmanratkaisun.
Team Building Asia tuotti räätälöidyn aarrejahtipohjaisen Etsi ja löydä! -aktiviteetin vastaamaan näihin haluttuihin oppimistuloksiin sisällyttäen ohjelmaan seitsemän pätevän johtajan ominaisuutta, joita kaikilta Emersonin ylemmän johdon henkilöiltä vaaditaan.
Etsi ja löydä! -haasteessa osallistujatiimeille annetaan onnenpyörä, kirjanen, digikamera, kartta sekä rajattu budjetti kaupungilla liikkumiseen. Kirjanen sisältää yksityiskohtaiset ohjeet, aikataulut sekä jokaisen pätevän johtajan ominaisuuden soveltamistavan, kuten myös listan 20 kohteesta, joista tiimit valitsevat ne paikat, joissa haluavat vierailla. Pekingin kansallisen stadionin (Bird's Nest), Pekingin kansallisen vesiurheilukeskuksen (Water Cube) sekä Kielletyn kaupungin kaltaiset kohteet olivat kauempana tai haastavapia, joten niistä sai enemmän pisteitä.
Saapuessaan kohteeseen tiimit käyttivät onnenpyörää saadakseen tietoonsa itse haasteen. Haasteiden sisältö vaihteli aina nippelitietojen löytämisestä innovatiivisten ryhmäkuvien ottamiseen tai tapahtumaoppaamme tapaamiseen tiimin yhteisen ongelmanratkaisutehtävän ratkaisemiseksi.
Tiimit suorittivat annetussa ajassa mahdollisimman monta kohdetta, palasivat hotellille aikarajaan mennessä antaakseen vastauksensa ja osallistuivat purkutilaisuuteen. Samalla kun pääohjaajamme kävi läpi asioiden soveltamista työssä ja strategisia viittauksia Emersonin pätevän johtajan vaatimuksiin, tapahtumaoppaat laskivat pisteet yhteen ja esittelivät ryhmäkuvia.
Kun parhaat pisteet ja parhaan ryhmäkuvan ottaneet voittajat oli julkistettu, käytiin loppukaneetit vielä lävitse ja tiimit pääsivät aloittamaan juhlallisuudet.